arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۶۵۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۱ دی ۱۴۰۰
تورق خاطرات چهره‌ها در «انتخاب»؛

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی، ۱۱ دی ۱۳۷۷: امروز روز اول ۱۹۹۹ میلادى است / پول مشترک [یورو]، در کشور‌های اروپایى رسمیت یافت؛ پیش بینی می‌شود رقیب دلار شود

خاطرات آیت الله هاشمی: امروز اول [ژانویه]سال ۱۹۹۹ میلادى بود و پول مشترک [یورو]، در کشور‌های اروپایى رسمیت یافت. پیش‌بینى مى‌شود، رقیبی براى دلار باشد و موجب تقویت موقعیت اقتصادى و سیاسى اروپا شود و به کشورهاى دیگر هم قدرت مانور بیشترى در معاملات خارجى بدهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خاطرات روزنوشت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۷، هرشب در «انتخاب» منتشر می‌‌شود. پیشتر، خاطرات ایشان از سال ۵۸ تا ۷۶ در سرویس تاریخ «انتخاب» به صورت روزانه پوشش داده شده است.

در خانه بودم. وقت با مطالعه و استراحت گذشت. امروز اول [ژانویه] سال 1999 ميلادى بود و پول مشترك [یورو]، در كشورهای اروپايى رسميت يافت. پيش‌بينى مى‌شود، رقيبي براى دلار باشد و موجب تقويت موقعيت اقتصادى و سياسى اروپا شود و به كشورهاى ديگر هم قدرت مانور بيشترى در معاملات خارجى بدهد.

عصر بچه‌ها براى افطار جمع بودند. بعضى‌ها از رشد ناامنى و سرقت در ماه‌هاى اخير شكايت دارند. دربارة سخنرانى مهدى، [مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تأسیسات دریایی]، در كنفرانس بين‌المللى صادرات و خطوط انتقال نفت و گاز صحبت شد. بعضى‌ها انتقاد دارند، ولى دبيرخانه شوراى عالى امنيت ملی، آن را صحيح و منطبق بر سياست‌ها دانسته است.

ديشب كمى باران داشتيم، ولى خشكسالى جدى است. بعضى از ائمه‌جمعه، امروز پيشنهاد نماز استسقاء [= درخواست بارش باران] داده‌اند. در شيراز، نماز استسقاء برگزار شده، مثل عربستان و هنوز افاقه‌اى نكرده است. تلفنى با [عموزاده] آشيخ محمد هاشميان، در بيمارستان على‌بن ابى‌طالب رفسنجان، احوال‌پرسى كردم؛ دچار نارسایى ريه شده كه گويا ناشى از نارسایى قلب است.گريه‌كرد؛ دلم سوخت.

نظرات بینندگان